Ledsen:,(

Jag orkade inte blogga igår, då både jag och min sambo var mycket ledsna! Vi var inställda på att åka ner till Malmö för att göra en återinsättning! Men tyvärr så blev det inte så! Vi kom halvvägs ner till Malmö, sedan ringde min telefon! Då var det samma läkare som ringde från RMC som hade ringt i tisdags och då hade berättat att allt såg bra ut! Men att äggen tyvärr inte såg bra ut idag, dem såg konstiga ut:( Då började mina tårar att komma, men vi hade möjligheten att komma ner ändå för att prata om det hela:) Detta kändes som ett mycket självklart val, vi var ju ändå på väg:)

Väl där så blev vi invisade till vilrummet, (samma rum där vi hade väntat både före och efter själva äggplocket). Tårarna rann och rann, sedan kommer läkaren, då vi till vår fasa upptäcker att det är samma som i måndags hade påpekat det här med min vikt:( Även då slog det mig att detta var samma läkare som jag hade beklagat mig för i tisdags angående hur någon hade påpekat det här ned min vikt! Tyvärr var denna någon hon;( Snacka om att man ville sjunka genom golvet!

Men både jag och sambon tror att hon hade fått sig en tankeställare då hon uppträdde helt annorlunda igår!

Hon ritade och förklarade mycket tydligt varför det inte blev något återförande! Det hela handlade om att det hade läckt ut cellvätska vid delningen, vilket innebär att det hela ser smutsigt ut! En stor fördel ned det hela är att bägge äggen hade befruktats! Vilket dem inte trodde skulle ske, då sambons spermier är mycket få!

Vilket vi även fick reda på varför, det är nämligen så att bägge hans pungkulor inte trillade ner som de skulle, utan dem var tvungna att operera detta! Vilket innebär att det då bildas ärrvävnad! Sedan har han även haft påssjukan 2 gånger i sitt liv, den ena gången så sent som i 18-års åldern! Detta har också en inverkan på infertiliteten!

Nu har RMC tyvärr semesterstängt, och öppnar först vecka 32! Så som det ser ut nu så har vi två alternativ: Första alternativet är att jag försöker gå ner i vikt, så att jag med god marginal hamnar under BMI 30. Så att jag även med en viktökning håller mig inom gränsen!

Alternativ 2 är en forskningsstudie som handlar om IVF/ICSI vid ett BMI mellan 30 och 35! Vi valde att fp hem information om denna studie, då det vid vissa kliniker krävs just BMI 35! Första tiden som dem har är vecka 36, jag hoppas att detta passar oss:)

Hursomhelst nästa gång blir det den långa metoden!

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0