Ledsen:(

Kom till RMC vid tio över åtta! Då hade dem redan kallat på oss ett par gånger, då det visade sig att vi hade tid klockan 8, och äggplock 8:30! Fast det står annorlunda på vårt papper:(

Det hela gick bra, gjorde lite ont till en början! Men jag slappnade av rätt fort:) Det gick mycket fort, och innan man visste om det så var allt klart!

Efter en stunds vilande så blev det äntligen dags för frukost! Detta var nog den godaste frukosten jag ätit på länge:) Fick sedan sitta en stund och vänta på beskedet! Resultatet vi fick, var två ägg:( Blev besviken, men sedan vet jag ju att det räcker med ett ägg!

Det jobbigaste var dock när hon började klaga på min vikt! När vi påbörjade det hela med IVF:en, så vägde jag cirka 92, och idag hade jag en vikt på 100! Hon tyckte att vi inte skulle ha påbörjat det hela! Hon ansåg att det hade varit bättre om jag hade fokuserat på min vikt och att jag hade gått ner till 85!

Den 11 maj 2010, så genomgick jag en GBP (Gastric By Pass) och hade då en svartvikt på 150! Jag har alltså gått ner från 150 till 92, men det tyckte inte hon spelade någon roll! Utan hon ansåg att det låga antalet ägg berodde på min vikt!

Så jag har redan intalat mig att detta inte kommer att funka! Utan vi får fortsätta detta när jag har nått hennes målvikt!

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: SH

Inte roligt. När jag började min IVF karusell vägrade de starta med mig innan jag var under 75 kg (BMI värde under 25) vet hur värdelös jag kände mig.

Nu hoppas jag att ett av äggen stannar så du verkligen bevisar läkaren fel !!!

Svar: Här är det BMI värde 30 eller under! Men jag hoppas och håller tummarna att allt går bra, och att åtminstone ett ägg är så bra så att det resulterar i en fullföljd graviditet.

Kram Jennie
Jennie Wretman

2013-07-01 @ 14:25:55
Postat av: Emma

Grattis till 2 ägg, som du skrev det räcker ju med ett och detta är kanske två toppen ägg =)

Usch så tråkigt med en sån inställning. Jag har själv haft el har problem med vikten och har svårt att gå ner pgr min sköldskörtel så innan vi började med IVF så gick jag ner 10 kg. Fick ut många ägg och har många kvar i frysen men jag fick missfall och jag tänkte hela tiden att det är för att jag väger för mycket som gjorde det, om man bara hade varit smalare mm. Men min läkare och barnmorska som jag pratade med sa att det troligtvis inte alls är så.De kan inte veta varför det inte funkar ..men sa även att jag skulle fortsätta mitt duktiga jobb med viktnedgången. Och det var sättet de sa det på som gjorde att man tog det så bra. Jag fick själv göra valet att köra på direkt igen om jag ville eller om jag ville vänta till efter sommaren och då kanske har gått ner lite mer ..
Men det är inte konstigt att man går upp lite med alla hormoner, det gjorde jag också,det jag hade gått ner innan gick jag nästan upp igen och som läkare när man har hand om människor borde de veta hur man ska tala med folk. Man mår ju dåligt redan som det är.
Sen så är det ju faktiskt så att man ser ju väldigt många överviktiga personen som blir gravida enkelt utan några som helst problem, så det är väldigt fe lav hennes att anse något hon egentligen inte vet.

Ska hålla tummarna :) Lycka till :)

Svar: Tack för tummarna! Jag håller med dig, överallt möter man folk som är överviktiga och till med riktigt stora som både har en eller till och med flera barn. Så jag hoppas verkligen att ett av äggen befruktas så att det kan bli ett återförande på onsdag:)
Kram Jennie
Jennie Wretman

2013-07-01 @ 14:51:26
Postat av: Sandra

Vilken surkärring till sköterska du fick. När jag gjorde mina plock så var dom alltid trevliga o inget tjatande om vikt. Hade ändå ett bmi på 29. Tycker inte det är konstigt alls att du gått upp lite med tanke på alla hormonerna du sprutat i dig, då blir det gärna så. Blev det nämligen fle mig. Tycker att det är jäkligt strongt gjort av dig att gå ner från 150 till 92 tycker dom borde tänkt på det istället 😉. Håller tummarna att dina 2 ägg blir riktiga guldägg ❤fick själv inte så många sista ivf fick 5 varav 3 befrukade men när vi kom tilk insättning var där bara ett som var bra 😉 tydligen var det kanonbra för idag sitter jag här med min dotter på 5 månader i famnen .
Tänker på dig många kramar Sandra

Svar: Vi har ju tidigare sagt att vår barnlöshet har berott på min övervikt, men sedan blev det konstaterat att det var min sambos spermier. Då får vi hoppas att ett av våra är riktigt bra så att vi också kan uppleva det magiska!
Kram Jennie
Jennie Wretman

2013-07-01 @ 15:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0